Abonare noutăţi
    
Urmărește-ne pe
Prima   »  Presa   »  Presa despre traficul de fiinţe umane » Combaterea traficului de persoane în timpul crizei COVID-19. Recomandările Oficiului Reprezentantului Special și al Coordonatorului OSCE pentru combaterea traficului de ființe umane (ORS)

Combaterea traficului de persoane în timpul crizei COVID-19. Recomandările Oficiului Reprezentantului Special și al Coordonatorului OSCE pentru combaterea traficului de ființe umane (ORS)

  imprimare
04.05.2020   1889 Accesări   Sursa

 

Impactul crizei COVID-19 asupra traficului de persoane este profund preocupant. Fără acțiuni urgente și focusate, această criză de sănătate și economică riscă să devină o criză de trafic de persoane, deoarece vulnerabilitățile se vor agrava în săptămânile și lunile următoare.

Aceste recomandări practice ale OSCE vizează să sprijine statele participante la OSCE în combaterea traficului de persoane în timpul și după actuala criză.  ORS este pregătit să ofere sprijin suplimentar statelor participante, inclusiv prin asistență tehnică personalizată pentru elaborarea și implementarea planurilor de acțiune anti-trafic și a altor eforturi legislative sau politice.

Prevenire

1) Asigurarea accesului universal la serviciile esențiale de asistență economică și socială, inclusiv ajutorul de șomaj, pentru toți cei care au nevoie de ele, indiferent de istoricul recent de angajare. Acest lucru va ajuta la prevenirea ademenirii de către traficanți a celor afectați de impactul economic al crizei, inclusiv a lucrătorilor casnici neînregistrați.

2) Acordarea sau extinderea permisele de ședere temporară pentru migranți și solicitanți de azil, indiferent de statutul lor juridic. Acest lucru va spori rezistența acestora, facilitând accesul la asistență medicală și alte servicii de asistență socială și va ajuta, de asemenea, autoritățile și serviciile sociale ale statelor să identifice imediat prezumatele victime ale traficului și să prevină mai bine situații viitoare de exploatare.

3) Prioritizarea resurselor pentru serviciile de ieșire din sectoarele cu risc ridicat, cum ar fi industria prostituției. Odată cu achiziționarea sexului comercial suprimat artificial ca urmare a blocării, programele incluzive care asigură sprijinul pot fi un instrument puternic pentru a rupe ciclul de exploatare și a consolida căile de ieșire, oferind o alternativă reală celor care au nevoie.

Protecție

4) Oferirea victimelor traficului acces la cazare sigură și imediată, asistență medicală și asistență psihologică, pentru a ajuta la ieșirea lor din trafic și a le proteja de revictimizare. Cazarea temporară în carantină înainte de plasarea în centre de plasament a fost identificată ca o practică promițătoare pentru a asigura respectarea măsurilor de prevenire a Covid-19.

5) Extinderea cu cel puțin șase luni a tuturor măsurilor de protecție și asistență pentru toate victimele traficului, inclusiv permisele de muncă și accesul la servicii, pentru a asigura continuitatea procesului de incluziune socială dincolo de actuala criză de sănătate. Continuarea investițiilor în programele de reabilitare, deoarece riscul de a „pierde” acei supraviețuitori care sunt deja în tranziție este acum deosebit de mare din cauza situației economice adverse. Oferirea suportului online victimelor traficului de persoane în interiorul și în afara adăposturilor. Consiliere psihologică, asistența juridică, precum și activități educaționale și de formare profesională sunt exemple ale serviciilor care pot fi furnizate temporar de la distanță pentru a asigura continuitatea sprijinului victimei și pentru a preveni traficul din nou.

6) Instituirea sau consolidarea liniilor fierbinți pentru traficul de persoane, violența în familie și abuzul copiilor (inclusiv online) și promovarea, în linii mari, a serviciile lor ca instrument de identificare a presupuse cazuri de trafic de persoane.

Pedepsire 

7) Asigurarea unei alerte ridicată în rândul organelor de drept  și alți responsabili de primă linie pentru a recunoaște și identifica  traficul de persoane. Cu traficanții care se pot orienta către exploatarea online și cu poliția, inspectorii de muncă, lucrătorii sociali, profesioniștii din domeniul sănătății, educatorii și ONG-urile limitate în mod dramatic în eforturile lor de combatere a traficului, eforturile de identificare și combatere vor trebui să se adapteze la un mediu în schimbare.

8) Asigurarea continuității sistemului de justiție pentru investigarea și urmărirea penală a traficanților, chiar și în perioadele de blocare. De exemplu, organizarea ședințelor de judecată prin video sau prin tele-conferință ar trebui să fie luată în considerare și realizată, ori de câte ori este posibil, ca un instrument pentru a asigura justiția în timp util și pentru a evita re-traumatizarea victimelor.

9) Ofițerii de urmărire penală ar trebui să fie pregătiți pentru că traficanții își schimbă modus operandi, crescând prezența online și folosind instrumente de investigare avansate, inclusiv instrumente de investigație financiară pentru a identifica traficul de persoane în fluxurile financiare din cauza creșterii plăților fără numerar.

10) Planificarea inspecțiilor sistematice în muncă ale industriilor cu risc ridicat imediat după reluarea operațiunilor comerciale. În special, agricultura, datorită recoltelor de vară, este un prim exemplu al unui sector ce urmează a fi  monitorizat cu o atenție deosebită.

11) Odată ce măsurile de blocare sunt ridicate, păstrarea unei alerte ridicate pentru organele de aplicarea legii cu privire la formele de trafic care ar putea crește în viitorul apropiat, cum ar fi exploatarea online și cerșitul forțat.

Parteneriat  

12) Încurajarea sau împuternicirea companiilor din domeniul TIC pentru a identifica și eradica riscurile traficului de persoane pe platformele lor, inclusiv prin identificarea și oprirea distribuției online a materialelor de abuz sexual asupra copiilor. Stabilirea sau fortificarea cooperării dintre organele de aplicare a legii și cele judiciare, inclusiv în faza anterioară procesului de judecată, cu țările de origine și destinație în cazurile de exploatare online, în special a copiilor.

Privind înainte

13) Planificarea din timp pentru a asigura că comunitatea antitrafic poate răspunde adecvat la un alt posibil focar de COVID. Probabilitatea prognozei unui al doilea val de COVID-19 subliniază necesitatea de a se asigura că facilitățile de asistență, programele de protecție, investigațiile și instanțele judecătorești continuă să funcționeze în timpul unor posibile măsuri de blocare viitoare.

 

 

Sursa: https://www.osce.org/secretariat/451186?fbclid=IwAR0ufFsELVkGjNloB-6febhfrtlILPoU2LIaNn1xBgw6mogpPyU5SSHIUUM 

 

 

   

 

antitrafic, Combats trafficking in women and children, Campanie de conştientizare a fenomenului de trafic de persoane, antitrafic moldova, antitrafic gov md